بروزرسانی : 1399/10/20 | بازدید امروز:
جستجو
Menu

ئیس نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت هرمزگان عنوان کرد:

اجرای نسخه الکترونیک، گامی موثر برای صیانت از حقوق بیماران

26بازدید
دی 20, 1399

رئیس نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در اجرای نسخه الکترونیک پیشرو است، گفت: اجرای کامل آن، گامی موثر برای صیانت از حقوق بیماران است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان هرمزگان ، بتول قویدل در گفت وگو با خبرنگار روزنامه دریا، اظهار کرد: استان هرمزگان دارای ۱۴ شبکه بهداشت درمانی و ۱۳۹ مرکز جامع سلامت روستایی می باشد که در این مراکز ۲۹۲ پزشک، ۲۱۵ ماما و ۸۱ دندانپزشک به جامعه هدف خود ارائه خدمت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در سال جاری شبکه بهداشت کیش بعنوان شبکه جدید افتتاح شد که دارای یک مرکز جامع سلامت به نام بوعلی است.

* درصد پیشرفت نسخه الکترونیک در بخش خصوصی

رئیس نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت هرمزگان از روند پیشرفت نسخه الکترونیک در بخش خصوصی گفت و خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌ها صد درصد، داروخانه‌ها ۹۰ درصد، مطب ها ۸۰ درصد را اجرا کرده اند.

* مهمترین فواید نسخه الکترونیک برای بیمه‌شدگان و مراکز درمانی

قویدل، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران، کاهش پرداختی هزینه های اضافی سهم بیمار در مواردی که خدمات تشخیصی و درمانی از قبل برای بیمار انجام شده باشد دیگر نیازی به تکرار مجدد خدمات وجود ندارد را بخشی از مهمترین فواید و کارکردهای نسخه الکترونیک برای بیمه شدگان است.

وی، ارائه خدمات با کیفیت تر برای بیمه شده به جهت اینکه اطلاعات پزشکی بیماران در دسترس پزشک معالج قرار دارد، ایجاد سرعت عمل مراکز تشخیصی درمانی در تشخیص و درمان، حذف کسورات احتمالی جهت مراکز طرف قرارداد و رضایتمندی به جهت تسریع در پرداخت هزینه‌های درخواستی آن‌ها  از فواید نسخه الکترونیک در مراکز درمانی دانست و گامی موثر در صیانت از حقوق بیماران است.

* سامانه ۱۶۶۶

رئیس نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه ۱۶۶۶ اشاره کرد و افزود: ۱۶۶۶ یک سامانه کشوری است که در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده دریافت شکایات و پاسخگویی به بیمه شده ها می‌باشد و بیمه شده ها می‌توانند از اعتبار دفترچه و هر گونه شکایات خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند.

* رسیدگی به شکایات بیمه شده

وی ادامه داد: ابتدا بیمه شده به واحد نظارت یا روابط عمومی در اداره کل و در شهرستان‌ها به ادارات بیمه سلامت مراجعه می‌کنند و شکایت خود را در فرم مخصوص ثبت ‌می کند و واحد نظارت ظرف مدت کمتر از ۲۴ ساعت شکایت مربوطه را بررسی و پس از پیگیری نتیجه را به بیمه شده اعلام می‌کنند.

قویدل در پایان بیان اینکه با ۳۳۶ مرکز و موسسات درمانی از جمله داروخانه، سنگ شکن، دنداپزشکی، آزمایشگاه، بیمارستان، درمانگاه پزشک عمومی، متخصص، فوق متخصص، رادیولوژی و فیزیوتراپی و... در استان قرارداد داریم که  مراکز طرف قرارداد مربوط به استان است.

print